REKLAMA

AGD - wybierz na Ceneo.pl
Obsługiwane przez usługę Blogger.

Pomidorowe curry rybne





Pomidorowe curry rybne



Zastanawiam się, czy jesteście w ogóle rozróżnić cokolwiek na tych zdjęciach... Moje umiejętności fotograficzne są zdecydowanie zbyt małe na zrobienie dobrego zdjęcia curry, ale było ono tak dobre (curry nie zdjęcie), że musiałam dodać do swojego zbioru przepisów. To curry jest bardzo zdecydowane w smaku. Słodkawe od pomidorów i pikantne od chili, a do tego lekkie lub jeśli wolicie fit. Ryba jest krótko gotowana w sosie, bez panierowania i wcześniejszego smażenia.
Gwarantuję, że to coś pysznego. Możecie mi uwierzyć na słowo lub przygotować i przekonać się na własnym podniebieniu. :)


Składniki dla 2 osób:

300g filetów z flądry lub dorsza (u mnie flądra)
sól i świeżo mielony pieprz
odrobina sumaku
Sos
2 ząbki czosnku starte lub przeciśnięte przez praskę
½ łyżeczki garam masala
½ łyżeczki świeżo startego imbiru
łyżeczki mielonej kolendry
¼ łyżeczki mielonego kuminu
½ łyżeczki kurkumy
¼ łyżeczki mielonego cynamonu
¼ łyżeczki mielonej kozieradki
1-2 małe suszone papryczki chili
400g pomidorów
1 cebula czosnkowa
½ łyżeczki sumaku
½ łyżeczki mielonej słodkiej papryki
2 czubate łyżki posiekanej natki pietruszki

Filety ryby umyć w zimnej wodzie i dobrze osuszyć. Pokroić na nieduże paski. Oprószyć solą, pieprzem i sumakiem. Przyprawy delikatnie wetrzeć. Przygotowane ryby odłożyć na bok.

W miseczce rozetrzeć pierwsze 9 składników sosu z 1 łyżką oliwy, odstawić na bok.

Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, wyciąć zdrewniałe środki. Pokroić w kostkę, ¼ odłożyć na bok. Cebulę posiekać w kosteczkę.

Na podgrzaną na średnim ogniu patelnię przełożyć przygotowaną pastę. Od momentu kiedy zacznie skwierczeć podgrzewać mieszając przez ok. 1 minutę. Dodać łyżkę oliwy i cebulę. Oprószyć solą, dokładnie wymieszać. Smażyć przez ok. 2 minuty.

Dodać pomidory, sumak i słodką paprykę. Gotować przez 15 minut na małym ogniu. Po tym czasie dodać do sosu odłożone pomidory i kawałki ryby. Gotować jeszcze chwilę (3-5 minut cieniutkie filety flądry lub 5-7 minut grubsze filety dorsza). Delikatnie wmieszać natkę pietruszki, przykryć, odstawić na 1 minutę.

Podawać z ryżem lub chlebkiem naan.


Smacznego!



Przepis dodaję do mojej akcji pomidorowej
Pora na pomidora!
A także
Warzywa psiankowate 2015 W roli głównej: natka pietruszki Na ostro


16 komentarzy

  1. Wczoraj było u mnie dość zimno i właśnie pomyślałam sobie o jakiś rozgrzewających obiadach/kolacjach. Pyszne, aromatyczne i sycące!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Wygląda mega pysznie :) Uwielbiam ryby pod każdą postacią, a to curry wygląda bardzo smacznie :) Muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcie przyciąga. Danie przyciąga prostotą i krótkim przygotowywaniem ryby. Te 5 minut rybie wystarczy? Nie będzie surowa? Pytam, bo bardzo rybę lubię, ale smażyć jej nie lubię :) Chwila smażenia, a zapach w mieszkaniu zostaje 5 dni. Twój przepis bardzo mnie zaciekawił i przypadł mi do gustu :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje filety flądry były bardzo cienkie (z flądrą zazwyczaj tak jest) i były gotowe po 3 minutach. Najlepiej w najgrubszym miejscu rozchylić delikatnie mięso i sprawdzić czy jest ścięte.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Bardzo fajny przepis. Ciekawy pomysł na rybkę. Do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem wielką fanką rybnych dań, więc to coś zdecydowanie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Danie samo w sobie może niezbyt fotogeniczne, ale na Twoich zdjęciach wygląda bardzo apetycznie, aż ma się ochotę spróbować. Zapisuję przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Tu możesz wpisać swój komentarz :)

Gwiazdy

REKLAMA